JellyPages.com


Khamis, 8 Disember 2011

kucing

lagi sekali , hi.


Dari sehari ke sehari kite dengar ade masalah pasal binatang atau haiwan . terutama jenis-jenis yang manja dan yang suka dibelai . kebanyakan nye kucing . ye ! kucing yang menjadi mangsa kerakusan manusia yang tak berhati perut .

tipu kalau kita cakap kite tak pernah dengar , baca , tengok dan sebagai nya mengenai kisah penderaan seekor kucing . ada yang bercerita pasal siat kulit kucing hidup-hidup , pijak kucing hidup-hidup sampai mati , sampai terkeluar segala macam yang ada dalam badan kucing tu , potong kaki kucing sebab dea curi ikan kat kedai makan .

woaa ~! tu dah lumrah kucing suke makan ikan , n bila lapar dea akan cari makan tak kire macammana gaye . kucing tu binatang , bukan manusia yang boleh berfikir mane betol mane salah . mane pergi otak manusia yang disediakan akal untuk sayang binatang yang ada kat dunia nie .


bile tengok rupe kucing-kucing tu , tak terfikir kah mereka yang menganiaya kucing tu ape binatang kesayangan Nabi tu rasa ?betapa sakitnya bila kulit mereka disiat , macam mana rase kalau kulit anda yang disiat , sedangkan melecet sikit pun dah rase pedih nya . tabahnya binatang nie . ape rase kalau dipijak tubuhnya sampai terkeluar segala macam isi dalam badan . bayangkan badan anda yang besar tu di hempap dengan batuan yang besar sehingga hancur badan . betapa sakitnya azab tu . ouch ~! kucing tu hidupan yang bernyawa juga , takda salah untuk di hukum macam tu .


bile tengok pixta nie . terharunya tengok ~! sebab mak kucing tu peluk anak dea time tido . penuh perasaan kash sayang bukan mereka nie ? tak macam manusia zaman sekarang . ada je berita pasal kes buang anak , gugur anak n sebagainya . sedangkan binatang jage n sayang anak mereka kenape tidak manusia ? ya Rabbi , indahnya ciptaanMu (:

*hargai mereka yang bernyawa*

1 ulasan:

  1. jage kucing leklok.. heheh.. kucing tu binatang pebret nabi :D

    BalasPadam