JellyPages.com


Ahad, 2 Oktober 2011

16/09/11 - 19/09/2011

entry aku kali nie aku nak membebel pasal kerja kursus lua aku ngan kawan-kawan aku.. ye ! aku dah bergelar mahasiswi unisel sekarang nie soo byk la kerja kene buat .. haha untuk subjek pengajian malaysia je kene buat kerja luar nie.. sepakat pye sepakat ke melaka ktorg buat taw .. n nie lah petame kali aku pg tmpt org tanpe ade sesape jage .. parents tade , cekgu2 tade .. kawan-kawan je .. mcm tak percaya ~ aku da besar ....

MEREKA :)

ari jumaat ktorg gerak , dari UNISEL naek roller coaster ,, haha bas lah ! yoaaa pening gila kepala aku dok dlm bas 2 .. bukan aku je kawan-kawan aku yg laen pon same .. haha tp yg bes ktorg berempat pakai baju same ... jersi bola MU gituu .. sorang je ta same, haha sgt suke .. tp warne nye menyerlah naww , merah kann .. haha sampai KTM je ktorg beli tiket sampai TBS .. (terminal bersepadu selatan) wahh ~ first time aku jejak kaki kat sini maklum laa tido kat johor , buat kerja kat melaka .. bes kann .. johor umah su :) sangat bes .. mak abg dea sume sporting .. sampai2 MUAR je ktorg naek bas lagi sampai simpang kg su .. huhh muke bas dah ktorg .. tp ta kesah lahh , cume ktorg byk kene tego ngan org .. yela , baju menyerlah sgt , ktorg pon menebalkan  lah muke untuk wt tatao je ng dorg , haha nak tgk baju 2 tak ?? nie hah !

tuu dea , merah-merah sume .. sweet je kan .. experience aku kat cnie memang aku ta bole lupe . yela travel sndiri kan.. ouch ! first day kat ruma su mulut diam je,, buat bising pon segan-segan lagi. penad kott , tido awal je ktorg..


esok nye ktorg nak gerak g melaka, tp pagi sebelum gerak aku dapat jejak sawah padi . ouch ! bes nye , yela salu nmpk dr jaoh je , takde pon na turun tgk sawah tuh sendiri .. paleng excited c kikie lah . satu kawasan sawah tuh ktorg pusing . naseb la baek ade 2 moto kat umah sue . memang terbaek lah :)


TUH DEA PIXTA SAWAH KAMI :D

memang seronok la kan bergambar dengan sawah. cantek pon cantek . tapi time ktorg dtg 2 abg2 tuh dah gondolkan sawah dorang . 2 jadi warne coklat belakang nye .. haha bangau2 pon cantek je ade kat belakang tuh.. pas je ktorg settle klik klik , ktorg balek n siap2 pg melaka. ouch ! melaka here i come :D

excited nak pergi melaka :)
woa ~ panas nye melaka . huhh memang seronok lah kan wt kerja panas2 . sampai biol kepale aku huhh ! demi kerja yg kene buat en. aiyoo first tempat yg ktorg pg istana kesultanan melayu melaka. 
"maaf deq , takde surat kebenaran tak boleh buat rakaman kat dalam"
ouch ! ta bole la pulak , takpe lah kak ktorg bergambar kat lua je . huhh sedeyh nye ! bergambar kat lua pon jadi lah kan , dapat lah jugak gamba istana ue daripada takde :)



next station :)
ktorg pegi memorial pengishtiharaan kemerdekaan .. woaa sume sal kemerdekaan . yela , tgk la name tmpat ape kan .. haha paleng bes aku jumpe kat sini ade gak couple dok dating kat tmpat bersejarah , ouch ! so sweet.. engat budak couple pg date kat tempat2 yg enjoy je . tp jgn terkejut ade gak bawak awex dtg kat tempat bersejarah . comfem anak2 dorg terer sejarah nt .. :)
pixta utk tempat nieh takde aa plak , sume penad , muke pon mcm ayam berak kapur je .. muncung da mcm sugar glider . soo tade la klik klik :D

last station : A FAMOSA :)


huhh sangat penad nak naek tangga kat a famosa kan :) 
sebelum naek 2 ktorg dgr bunyi org maen biola . ouch sedap sgt . jalan punye jalan nmpk sorg pacek cine maen biola kat lorong famosa tuh .. pas 2 dea offer pgg biola n tgkp gmba . memang tak lpas peluang lah kan aku pon amek biola n soh budak tgkp gmba .. kikie pon same , tgk pixta 2 .. :) 

# MUKAPENADNAEKTANGGA #

dah settle buat keje , ktorg pakat ramai2 tgk wayang . lepas penad lah katekan . fright night pilihan ktorg .. 3D mali .. ouch ! lame ta tgk wayang 3D , tngah kayoo lak kan time 2 , tgk jela .. engtkan ta bes rupe nye terbaekk :)

then sebelum balek ktorg lepak kat tanjung . abg sue yg bawak :)


 
#JELESTAK?HAHA #

Tiada ulasan:

Catat Ulasan